برای یک تزویج معمولی چقدر بایستی خرج کرد؟

شنبه 15 مهر 1396
15:11
رستمی

تالارها بابت شربت هر شخص 1000 تومان اخذ میکنند و یک توشه شربت را می‌چرخانند و برای سرو بستنی چندین گرمی سنتی به ازای هر نفر نیز 2500 تومان طلب می کنند .
امتیاز خبر : 96 از 100 تعداد رای دهندگان 30575
خبرگزاری ایسنا : ( زن برنا دل پری داراست و میگوید مبادا تزویج کنی! خرج و هزینه های عروسی راز به فلک میزند . با این تمامی خرج و هزینه های به زن و مرد نفری 3 میلیون تومان وام تزویج آن نیز با حالت طاقت فرسا می دهند و بعداز پرداخت وام به صورت خودکار پول هایی از آن کسر میشود . . . (


اینها حرف‌های باران 27 ساله است که بعد از گذشت 1 سال از دوران عقدش در تب و تاب تدارک مراسم عروسی است . وی میگوید : اینجانب و همسرم گمان می‌کردیم می بایست تماما روی پای خویش باشیم البته با دقت به گرانی‌ها نادرست می‌کردیم .

محمدعلی 32 ساله نیز که چهار ماه دیگر مراسم عروسی‌اش برگزار می شود , معتقد است : جوان ها به تنهایی از عهده خرج عروسی بر نمی‌آیند . آنها با پس انداز , وام و یاری به چنگ آوردن از دور‌وبری ها می توانند از پس هزینه های عروسی برآیند . هزینه‌های یک وصلت صرفا پول سالن و شام عروسی نیست و جامه سپید عروسی و خریدها رو نیز مشتمل بر می شود .

خرقه عروس

باران بابیان این که همگی چیز گران است , می گوید : در محدوده خیابان جمهوری , اجاره جامه عروس از 600 هزار تومان آغاز میگردد . این لباس‌ها معمولا مورد پسند بخش اعظمی از عروس‌ها نیست و جنس نامرغوبی نیز داراست . خرقه عروس تا یک میلیون و 400 هزار تومان نیز می‌باشد .

زهرا نیز که 27 سال داراست و هفته سرازیر مراسم عروسیش برگزار می گردد قصد دارااست جامه عروس دوستش را برای کاهش هزینه‌ها بخرد . به گفته وی برای این جامه 550 هزار تومان می پردازد ; ولی در حالتی‌که قصد کرایه خرقه را داشت بایستی بیشتراز یک میلیون تومان هزینه میکرد .

هزینه‌های سالن

باران به هزینه‌های تالارهای عروسی اشاره و اظهار مینماید : بها یک مدل طعام همراه با سالاد و نوشابه برای هر شخص 15 هزار تومان در یک سالن معمولی است . کلیه تالارهای عروسی محل ورود نیز اخذ مینمایند که ارزش آن در شب‌های آدینه و اعیاد تعطیل بیشتر میشود . در کل بایستی برای محل ورود تالار 300 تا 500 هزار تومان پرداخت .

به گفته وی , تالارها 100 هزار تومان حق اکو و چه بسا بابت ورود عکاس و شمع روی میز نیز پولی اخذ می نمایند . همینطور بابت هر ظرف شیرینی و میوه مجلسی هم 200 تومان از عروس و داماد گرفته شده وآنان می بایست 10 درصد حق خدمت و 9 درصد مالیات بها افزوده نیز بپردازند .

باران با اشاره به سایرهزینه‌های تالارها میگوید : تالارها بابت شربت هر شخص 1000 تومان اخذ می‌نمایند و یک توشه شربت را می‌چرخانند و برای سرو بستنی یک‌سری گرمی سنتی به ازای هر نفر نیز 2500 تومان طلب میکنند . در حالیکه جای سوال است که گالن شربت پنچ لیتری چقدر است که بابت هرمهمان 1000تومان اخذ می‌کنند؟ یا این که در باب بستنی , به عبارتی ظرف بستنی را از خارج خریداری کنیم برایمان ارزانتر تمام میشود البته در تالارها به عنوان ( عروسی ) اشکال و اقسام مبالغ از زوجین اخذ می‌شود!

به گفته این نوعروس , شیرینی عروسی کیلویی 17 هزار تومان است و برای یک مراسم 40 کیلو شیرینی نیاز است . برای میوه 200 نفر نیز بایستی 700 هزار تومان پرداخت .

وی همینطور با گله از انعام‌هایی که عروس و داماد بایستی در شب عروسی به خدمه سالن بپردازند , میگوید : زمان عقد قرارداد با مسئولان سالن وقتی که به اخذ 10درصد حق خدمت انتقاد میکنیم با عباراتی همچون این‌که این انعام خدمه است , مواجه می‌شویم البته موقع پای کوبی نیز بارها چشم شده‌است که چه بسا برای آوردن یک جام آب هم از داماد انعام اخذ میکنند چه رسد به شربت , میوه و چاقوی کیک و اسپند و . . . . و تا پول به آن ها ندهید از صحنه بیرون نمی‌شوند!

سامان نیز که 31 سال دارااست و به زودی مراسم تزویج خویش را میگیرد , اظهار می نماید : هزینه 200 مهمان مراسم عروسی , 8 میلیون تومان میگردد که آن را می بایست به بیش تر 10 درصد حق خدمت و 10 درصد مالیات بر قیمت محاسبه کرد . هزینه میوه و شیرینی برای 200 مهمان نیز 100 هزار تومان می شود .

اتلیه عکاسی عروس


[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عروسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]